Tynset Friskliv

 

Tynset Friskliv er et treningssenter i regi av Tynset Idrettsforening.

Dette er et senter for alle.

Vi har utholdenhetsapparater, styrkeapparater og løsvekter.

Vi har også ca 25 ulike gruppetimer i uken avhengig av sesong.

Velkommen!

 

e-post:
friskliv@tynsetidrett.no 

 

Telefon: 40 19 13 31

 

Adresse: 

Ramm Østgaards gate 8

2500 Tynset

 

Vipps: 

Drop-in utenom åpningstid?

Vipps til 

nr.: 93743 

Skip Navigation Links.
Skip Navigation Links.

Linker

www.tynsetidrett.no/160.Tynset-IF.html

 

 

 

www.antidoping.no/regler/dopinglisten/

 

 

www.tynsetturlag.org/1103.160.Turlagets-framside.html

 

 

 

Kondis.no 

Skip Navigation Links

Beskrivelse av timeplan

Fargekode grønn på timeplan     Styrketrening

Grønne timer er effektiv styrketrening i sal, og anbefales deg som ønsker en god treningsøkt! Her kan det være lurt å varme opp på forhånd 

 

Styrke Styrketrening for hele kroppen. Timen passer for alle. Varighet: 30-45 min

Sirkeltrening Variert og morsom trening med det gamle sirkeltreningsprinsippet der man går fra øvelse til øvelse. Det blir 30-45 sek arbeidstid på hver øvelse, med fokus på stabiliserende øvelser. Denne timen passer for deg som ønsker mer tid på hver øvelse og trenger å bygge mer kjernemuskulatur.

 

 

Fargekode lysegrønn på timeplanen       Styrketrening 

 

Lysegrønne timer er effektive styrketimer og anbefales deg som ønsker en god treningsøkt! Disse timene kan inneholde momenter som gir stor belastning på muskler, ledd og sener.

 

 

Crosstrening-Cage Gruppetime i crossfit-apparatet i "nysalen" hvor det blant annet blir brukt monkeybars, skranke, turnringer og vektstang. Timen passer for de som har trent styrke tidligere og vil ha allsidig og variert trening. Du bør varme opp på forhånd. Varighet: 30 min

 

Funksjonell trening involverer øvelser rettet mot bevegelser vi bruker i dagliglivet. Øvelser som involverer flere og store muskelgrupper. Du får trent hele kroppen. Stasjonsbasert. Du trenger ikke varme opp på forhånd.

 

STRONG by Zumba kombinerer høyintensiv intervalltrening til skreddersydd musikk, der vi har fokus på styrke og utholdenhet med bruk av egen kroppsvekt. Ingen dans. Her trenger du ikke varme opp på forhånd.

 

Step/styrke og Bootcamp kjøres annenhver tirsdag  

 

Step/styrke er ca 20 minutter step med  middels vanskelighetsgrad på koreografien og hovedfokus på å få opp pulsen. Etterfulgt av 20 min styrketrening med bruk av lett vekt og step. Til slutt er det ca 10 min uttyning. Du trenger ikke varme opp på forhånd.

 

Bootcamp er en morsom time med enkle øvelser du selv kan regulere intensiteten på. Dette kan bli en time med meget høy intensitet om du vil slite litt ekstra, hvis ikke er det mulighter for å ta det i ditt eget tempo. Øvelsene går på både utholdenhet og styrke. Du trenger ikke varme opp på forhånd.

 

HIIT-styrke stasjonsbasert høyintensiv styrketrening hvor du får opp pulsen. Passer for alle da øvelsene tilpasses ditt nivå. Det er en fordel å være litt varm i forkant.

 

Fargekode turkis på timeplan       Tredemølle          

    

Mølle intervall en timen med intervaller på tredemølle. Det er også muligheter for å bruke elipsemaskin, romaskin, stakemaskin eller sykkel. Vi varmer opp på timen.

 

 

Fargekode blå på timeplanen          Spinning

 

 

 Blå timer er kondisjonstrening på sykkel til musikk. Treningen foregår i gruppe og instruktøren veileder og motiverer deg, enten du er helt ny eller trener til årets ritt. Denne treningsformen er meget populær og gir resultater uansett utgangspunkt! Du trenger ikke varme opp på forhånd på disse timene.

 

Spinn I Trening av grunnkondisjonen. Passer for nybegynnere. Varighet: 45 min

 

Spinn II En god kondisjonstime, noe hardere enn Spinn I. Varighet: 45-60 min 

 

Spinn II m/frokost er som vanlig spinn II. Etter timen er det frokost for 50 kr for de som vil. Brød med godt pålegg, frukt og godt selskap.

 

PulsSpinn Effektiv kondisjonstrening etter intervallprinsippet. Noe hardere enn Spinn I. Varighet: 45-60 min

 

Styrketråkk En moderne form for utkoldende styrketrening på sykkel. Ved styrketråkk sykler man med tung motstand i lengre intervaller, vekslet med letteremotstand og høyere frekvens i pausene. Varighet: 60-75 min

 

SpinnMix Forskjellige instruktører fra gang til gang. Varierer fra 45-60 min.

 

 

Fargekode rød på timeplanen                   Dans                     

Røde timer er gruppetimer i sal med bevegelse til musikk! 

 

Zumba Gold Å danse er en naturlig ting, og noe vi forbinder med glede. Er du Zumba-nybegynner, har du ikke trent på en stund eller bare ønsker en time med lavere treningsintensitet kan Zumba Gold være timen for deg. Dansestilene er de samme som i Zumba, men tempoet er lavere. Her er det fokus på å kose seg gjennom en treningsøkt med lav til moderat intensitet.

 

Zumba Er du glad i å danse? Har du lyst til å lære mer om ulike dansestiler og samtidig komme i bedre form? Da er dette timen for deg! Her er det plass , utfordringer og mestring for alle, uansett om du har danset før eller ikke. Målet er at alle skal gå svette fra timen, med et smil om munnen.

 

 

Fargekode grå på timeplan               Body & Mind

 

Grå timer er trening for kropp og sjel, hvor balanse, harmoni og avspenning står i fokus. Disse timene anbefales for deg som ønsker en helhetlig time som består av avspenning, pust, styrke, kroppsbevisthet, beveglighet og indre fokus. Du trenger ikke varme opp på forhånd.  

 

Pilates Trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Pilates utføres med rolige, skånsomme, men effektive bevegelser. Alle øvelsene skjer i takt med rolig inn- og utpust. Denne timen passer for alle. Varighet: 50 min

 

Yoga En time som søker å forene kropp og sinn, og gi økt velvære. En rolig time hvor ulike yogastillinger glir over i hverandre i et langsomt tempo. Denne timen passer for alle. Varighet: 60-90 min

 

Fargekode gul på timeplanen           Spesialtimer

Seniortrim Trivselstime for deg som er godt voksen. En allsidig treningstime hvor vi trener kondisjon, styrke og balanse. Dette er gruppetrening på et rolig nivå til behaglig musikk. 30 min spinning og 30 min styrke i sal. Varighet: 60 min til sammen. Koster 70 kr for å være med på timen for deg som ikke er medlem. Vanlig drop-in: 100,-

 

Mødretrim Denne timen er en fin måte å komme i form etter graviditeten. Timen stiller ingen krav til musikk eller takt, og øvelsene utføres i eget tempo tilpasset etter behag og form. Babyen kan også være med på timen. Varighet: 60 min

 

Fargekode orange på timeplanen

Orange timer er gruppetimer reservert til bedrifter. Er din bedrift interessert i egen gruppetime? Ta kontakt! 

 

Fargekode hvit på timeplanen

                  

Hvite timer er timer hvor spinning-/gruppesal er utleid. Er du/dere interessert i å leie spinning- og/eller gruppesalen? Ta kontakt! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tynset Friskliv på Facebook

Bilder av senteret

Crosstrening-cage i nysalen
Gruppesal
Resepsjon
Slynger
Styrke
Resepsjonsområde
Nysalen
spinningsal
Cross-Cage i nysalen
ro
styrkerom 4
styrkerom2
tredemøller
utholdenhetsapparater